Stratégia riadenia komunikácie - Communication Management Strategy
Stratégia riadenia komunikácie obsahuje popis prostriedkov a frekvencie komunikácie k externým aj interným účastníkom projektu. Uľahčuje zapájanie účastníkov prostredníctvom vytvorenia obojsmerného a kontrolovaného toku informácií.
Stratégia riadenia komunikácie by mala obsahovať nasledovné okruhy:
- Úvod
- Komunikačnú procedúru
- Nástroje a techniky
- Záznamy
- Podávanie správ
- Načasovanie komunikačných aktivít
- Analýzy účastníkov
- Informačné potreby
Stratégia riadenia komunikácie je odvodená od:
- Komunikačných stratégií na úrovni podniku (pravidiel na zverejnenie pre externé firmy)
- Informačnej stratégie na úrovni programu
- Ostatných komponentov Projektovej iniciačnej dokumentácie (Obzvlášť štruktúra projektového teamu, Stratégia riadenia rizík, Stratégia riadenia kvality a Stratégia riadenia konfigurácií)
- Seminárov/neformálnych stretnutí s účastníkmi
- Analýzy účastníkov
Dokumenty PRINCE2® na stiahnutie PDF
Dokumenty PRINCE2® na stiahnutie WORD
Vytváranie, aktualizácia a použitie
Stratégia riadenia komunikácie sa vytvára v procese Iniciácie projektu a stáva sa súčasťou PID. Stratégia musí zabezpečiť vytvorenie dobrých komunikačných väzieb s projektovým tímom a so všetkými účastníkmi projektu (napr. ISO certifikáty).
Stratégia sa aktualizuje v procese Riadenie prechodu medzi etapami.
Stratégia sa používa pri vytváraní správ a zabezpečuje komunikáciu hlavne medzi Projektovým manažérom a členmi Projektového výbou aj Vedúcimi tímov.
Communication Management Strategy
A Communication Management Strategy contains a description of the means and frequency of communication to parties both internal and external to the project. It facilitates engagement with stakeholders through the establishment of a controlled and bi-directional flow of information.
The Communication Management Strategy should cover the following topics.
- Introduction
- Communications Procedure
- Tools and Techniques
- Records
- Reporting
- Timing of Communication Activities
- Roles and Responsibilities
- Stakeholder Analysis
- Information Needs
Derivation
The Communication Management Strategy is derived from the: Corporate communications policies (e.g. rules for disclosure for publicly listed companies); The programme’s information management strategy; Other components of the Project Initiation Documentation (in particular the project management team structure, the Risk Management Strategy, Quality Management Strategy and Configuration Management
Strategy); Facilitated workshops/informal discussions with stakeholders; and Stakeholder analysis.
A Communication Management Strategy can take a number of formats, including: Stand-alone product or a section in the Project Initiation Documentation; Document, spreadsheet or mindmap; Entry in a project management tool.
The following quality criteria should be observed:
- All stakeholders have been identified and consulted for their communication requirements
- There is agreement from all stakeholders about the content, frequency and method of communication
- A common standard for communication has been considered
- The time, effort and resources required to carry out the identified communications have been allowed for in Stage Plans
- The formality and frequency of communication is reasonable for the project’s importance and complexity
- For projects that are part of a programme, the lines of communication, and the reporting structure between the project and programme, have been made clear in the Communication Management Strategy
- The Communication Management Strategy incorporates corporate communications facilities where appropriate (e.g. using the marketing communications department for distributing project bulletins)
Komentáre
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.