Stratégia riadenia kvality - Quality Management Strategy
Stratégia riadenia kvality sa používa na definovanie kvalitatívnych techník a noriem, ktoré sa budú aplikovať, rôznych zodpovedností na dosiahnutie požadovaných kvalitatívnych úrovní počas projektu.
Stratégia riadenia kvality by mala pokryť nasledovné oblasti:
- Úvod
- Procedúru riadenia kvality
- Nástroje a techniky
- Záznamy
- Podávanie správ
- Načasovanie aktivít
- Úlohy a zodpovednosti
Stratégia riadenia kvality je odvodená od:
- Zadania projektu
- Štruktúry projektového tímu (úlohy a zodpovednosti)
- Popisu produktu projektu (pre zákazníkove očakávania kvality a akceptačné kritériá)
- Podnikových štandardov
- Dodávateľov a odberateľov systému riadenia kvality
- Požiadaviek na riadenie konfigurácií
- Pozžiadaviek na kontrolu zmien
- Podnikových alebo programových stratégií
- Seminárov a neformálnych stretnutií
Dokumenty PRINCE2® na stiahnutie PDF
Dokumenty PRINCE2® na stiahnutie WORD
Vytváranie, aktualizácia a použitie
Stratégia riadenia kvality sa vytvára v procese Iniciácie projektu a stáva sa súčasťou PID. Stratégia musí vychádzať z podnikovej stratégie riadenia kvality (napr. ISO certifikáty).
Stratégia sa aktualizuje v procese Riadenie prechodu medzi etapami.
Stratégia sa používa pri vytváraní Registra kvality a takisto pri vytváraní Pracovného balíka na monitorovanie kvality a pri odovzdávaní ukončených Pracovných balíkov.
Quality Management Strategy
A Quality Management Strategy is used to define the quality techniques and standards to be applied, and the various responsibilities for achieving the required quality levels, during the project.
The Quality Management Strategy should cover the following topics.
- Introduction
- Quality Management Procedure
- Tools and Techniques
- Records
- Reporting
- Timing of Quality Management Activities
- Roles and Responsibilities
Derivation
The Quality Management Strategy is derived from the: Project Board; Project Brief, Project management team structure (for roles and responsibilities), Project Product Description (for the customer’s quality expectations and acceptance criteria); Organizational standards; Supplier and customer quality management systems; Configuration management requirements; Change control requirements; Corporate or programme strategies; Facilitated workshops and informal discussions.
A Quality Management Strategy can take a number of formats, including: Stand-alone document or a section in the Project Initiation Document; Entry in a project management tool.
The following quality criteria should be observed:
• The strategy clearly defines ways in which the customer’s quality expectations will be met
• The defined ways are sufficient to achieve the required quality
• Responsibilities for quality are defined up to a level that is independent of the project and Project Manager
• The strategy conforms to the supplier’s and customer’s quality management systems
• The strategy conforms to the corporate or programme quality policy
• The approaches to assuring quality for the project are appropriate in the light of the standards selected.
Komentáre
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.