Správa o stave etapy - Highlight Report
Správa o stave etapy sa používa na to, aby poskytla Projektovému výboru (a prípadne aj iným účastníkom projektu) sumár situácie v etape v definovaných intervaloch. Riadiaci (Projektový) výbor využíva správu na monitorovanie etapy a pokroku v projekte. Projektový manažér ju tiež využíva, aby informoval Riadiaci výbor o akýchkoľvek potenciálnych problémoch alebo oblastiach, kde by mohol Projektový výbor pomôcť.
Správa o stave etapy by mala pokryť nasledovné oblasti:
- Sumarizáciu stavu
- Súčasnú periódu reportovania
- Budúcu periódu reportovania (čo sa plánuje v ďalšej perióde)
- Stav tolerancií projektu a etapy
- Žiadosti o zmenu
- Kľúčové problémy a riziká
- Správu o ponaučeniach (ak sa požaduje)
Správa o stave etapy je odvodená od:
- Projektovej iniciačnej dokumentácie
- Správ o stave pracovného balíka
- Registra problémov
- Registra kvality
- Registra rizík
- Plánu etapy a aktuálneho vývoja
- Stratégie riadenia komunikácie
Dokumenty PRINCE2® na stiahnutie PDF
Dokumenty PRINCE2® na stiahnutie WORD
Vytváranie, aktualizácia a použitie
Správa o stave etapy má formát a frekvenciu definovanú v Stratégii riadenia konfigurácií. Vytvára ju Projektový manažér ako formu hlásenia Projektovému výboru o tom, čo sa udialo v etape za posledné obdobie a čo sa bude diať v nasledujúcom období. Správa o stave etapy sa neaktualizuje, ale vždy sa vytvára nová správa.
Highlight Report
A Highlight Report is used to provide the Project Board (and possibly other stakeholders) with a summary of the stage status at intervals defined by them. The Project Board uses the report to monitor stage and project progress. The Project Manager also uses it to advise the Project Board of any potential problems or areas where the Project Board could help.
The Highlight Report should cover the following topics.
- Status Summary
- This Reporting Period
- Next Reporting Period
- Project and Stage Tolerance Status
- Requests for Change
- Key Issues and Risks
- Lessons Report (if appropriate)
The Highlight Report is derived from the: Project Initiation Documentation; Checkpoint Reports; Issue Register, Quality Register and Risk Register; Stage Plan and actuals: and Communication Management Strategy
The Highlight Report can take a number of formats, including: Presentation to the Project Board (physical meeting or conference call); Document or email to the Project Board; Entry in a project management tool.
The following quality criteria should be observed:
The level and frequency of progress reporting required by the Project Board is right for the stage and/or project
- The Project Manager provides the Highlight Report at the frequency, and with the content, required by the Project Board
- The information is timely, useful, accurate and objective
- The report highlights any potential problem areas.
Komentáre
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.